Har man et budskap i dag, en bedrift,et produkt eller en idé, ja da skal man være på nett.
Å være synlig i markedet, eller å kunne kommunisere med målgruppen er en av de mest viktige aktiviteter en bedrift i dag kan gjøre.

Med flere store plattformer for å nå markedet kan man lett miste oversikten, og mange går glipp av det store poenget med synlighet på nett.

SEOScore hjelper ukentlig bedrifter med en overordnet plan for sin tilstedeværelse på digitale markeder.

Bedriftens ansikt utad i markedet

Det første som møter en potensiell kunde  når denne søker etter deg eller ditt produkt/service, er oftest nettsiden. Denne bør da være oppsatt på en enkel og forståelig måte. Den info den besøkende søker, må  være tilgjengelig, og lettlest. 
Normalt er informasjon om firmaet, det produkter, visjoner og dets nøkkelpersonell et godt sted å starte. 

Ofte søker potensielle kunder også informasjon om produkter og prisnivå. Selv om man ikke driver netthandel, kan det være en god ide å vise til prislister eller kataloger. Dermed har besøkende et referansepunkt for videre kontakt

En effektiv måte å lage leads er også å vise produktenes egenskaper, med en invitasjon til å ta kontakt for videre priser og tilpasninger. 

SEO og nettside - bedriftens ansikt utad

Skap troverdighet.

Har man først et ansikt i markedet, må dette også gjenspeile den troverdighet man ønsker å skape.
Å skape en profesjonell nettside gir eg muligheten til å fortelle markedet hvorfor din bedrift og ditt produkt er å stole på. Renommeet ditt kan bygges opp via  aktivitet, omtaler, produktpresentasjoner og materiell som bygger opp rundt merkevaren din.

Det er vanlig at nye kunder gjerne ser etter tilbakemeldinger fra tidligere kunder. Å for eksempel ha trustpilot eller liknende på nettstedet ditt kan dermed hjelpe i å bygge tillit. 

 

Bygg relasjoner med NEttsiden din

Bygg relasjoner

I dag er et nettsted like mye endel av salgsarbeidet som det er en informasjonskanal. De aller fleste nettsteder bruker muligheten til å bygge en email-liste for nyhetsbrev, innsamling av salgs-prospekt, kurspåmeldinger og mer.

Slike muligheter skaper varige relasjoner på kryss av markeder. 
Chat er en kanal som nå er mye brukt, enten man bruker chatroboter, eller en medarbeider som har ansvar for kundekontakt. 
De fleste har et kontaktskjema, hvor besøkende kan sende inn spørsmmål eller henvendelser, noe som gir deg direkte kontakt med mulige nye kunder.

I tillegg er hjemmesiden det stedet hvor man alltid skal vise til eventuellt sosiale kanaler så som Facebook, Instagram, Youtube eller andre.

Oppsummert er hjemmesiden det medie hvor kundene på sine egne premisser skal kunne finne hvordan de skal enkleste kunne – på sine premisser – komme i kontakt med dere.

 

Alltid tilgjengelig

Et nettsted tar aldri fri, har aldri lunchpause, og går aldri tom for batteri på mobilen. Alltid tilgjengelig betyr at kundene dine kan finne info

Nettsteder og sosiale medier er tilgjengelige 24/7. Det betyr at kundene dine kan finne relevant og nyttig informasjon hele døgnet, ikke bare i åpningstidene. Skulle det være noe de ikke finner svaret på, kan de sende deg en e-post via et kontaktskjema hele døgnet.

 

En selger i seg selv

Nå nærmer vi oss kjernen i en nettside. Den skal fungere som en forlenget arm for salgsarbeidet ditt.
Der man tidligere hadde et salgs-korps, agenter og kommisjonærer, er nettsiden, og digital markedsføring i dag en god erstatning.

Der selgerne tidligere måtte oppsøke kunden, eller kunden måtte lete etter åpne butikker, er nettstedet i dag koblingpunktet mellombedrift og marked.

Bedrifter som i dag ønsker å optimalisere markedsarbeidet sitt, bruker nettsiden til akkurat dette. Et helhetlig samlingspunkt for all digital markedsarbeid. Alle digitale veier leder til Roma – eller i ditt tilfelle – til nettsiden din. 
Gjennom synlighet, aktivtet, salgsarbeide og troverdiget – nettsiden din er med – hele veien.

 

Noen tror de kjenner sin kundemasse. Et nettsted kan gi deg de reelle data til å vite.

før internett ble den store kanalen for profilering, var det ekstremt vanskelig å ha kontroll over effekten av markedmidlene. På internett måles alt.  Google Analytics, som en av de største datasamlere er et uvurdelig vertkly for bedriftseieren, og er til alt overmål gratis. Med all data du kan få fra alle dine aktiviteter på digitale plattformer, forutsatt at den er korrekt satt opp , selvsagt. 

 

Mobil informasjon, mobiloptimalisering og søkemotoroptimalisering (SEO)

Verden blir mer mobil og med det kommer kontinuerlige endringer i kundenes bruksmønstre, og hvordan de ønsker å få tilgang til akkurat din informasjon. Nettsider i dag må være optimalisert for mobiler og nettbrett. Dermed får kunder i farten tilgang til oversiktlig materiale der de er, når de er der.

Er din nettside optimalisert for Mobilbruk ? 
Vi i SEOScore kan hjelpe deg med det som skal til for at du blir mest mulig synlig i din nisje.

Nettside, målgruppe SEO

SEOScore hjelper bedrifter og privatpersoner til å bli varig synlig på nettet. En helhetlig strategi hjelper deg med å optimalisere ditt budskap ut i verden, uansett hva, hvem og hvorfor du vil få ditt budskap hørt. 
Ta kontakt – vi hjelper.

kontakt oss for tilbud